Аудиторията е ключов фактор за всеки един бизнес. Когато говорим обаче за нея, трябва да имаме предвид тази, която е най-правилната за Вас. Потребителите, които ще са потенциалните Ви клиенти занапред. Благодарение на тях това, което предлагате, ще достига до хора със същите или сходни интереси – техни приятели, познати. Как правилно да таргетираме във Facebook? Коя е Вашата аудитория? Отговорите ще намерите в днешната ни статия!
Следващите съвети подготвихме за тези от Вас, които тепърва прохождат във Facebook рекламата, както и за притежателите на малки бизнеси, които целят по-голяма видимост.
Тази аудитория обикновено се основава на мъже и жени от 18 до 65 години. Често този тип потребители се таргетират, когато става въпрос за продукти или услуги, за които възрастта не е от значение. Такива са храните, аксесоарите, техниката. Много често новостартирали бизнеси се възползват от тази възможност, за да натрупат повече трафик. Това, което може да се отбележи като „минус“ в този случай, е огромният брой потребители. Те реално може и да нямат интерес към това, което предлагате.
Този тип аудитория се сформира след като е изминал определен период от време, на базата на който можете да разберете какъв тип е Вашият клиент във Facebook. Какво имаме предвид? Ако, например бизнесът Ви е свързан с бебешки стоки, Вашата аудитория са родители, предимно жени. За възраст можете да поставите по-широка граница. Току-виж някоя модерна баба е решила да направи подарък за бъдещото внуче!
Друг вариант е да обърнете внимание от кои градове най-често се свързват с Вас за съответната стока или услуга. По този начин ще насочите рекламите си към онези от тях, които конвертират най-добре.
Можем да Ви дадем още много примери, но смятаме, че разбрахте какво имаме предвид. Просто сегментирате аудиторията по демографски признаци – възраст, пол, местоживеене, професия, социален статус и т.н. Направете предварително проучване за интереса към Вашия бизнес.
Интересите обикновено се определят на основата на поведението на потребителя във Facebook. Те могат да бъдат свързани с дрехи, козметика, спорт, здравословно хранене, книги пътувания и т.н. Ако притежавате магазин за спортни дрехи, можете да се фокусирате към потребителите, чиито интереси са свързани освен със спорт, но и здравословно хранене, например. Предполага се, че те също практикуват някакъв вид спорт, нали? Можете да пробвате да разширявате или стеснявате обхвата на интересите, като по този начин ще подберете най-правилните за Вас потребители. Експериментирайте – резултатите задължително ще са налице, но изискват време!
Нишовите интереси са конкретизирани. Те се фокусират върху една конкретна ниша, например, книги. Вашите клиенти в този случай са любителите на книги или изкуство. Колкото по-тясно е свързан потребителят с предмета на дейност, толкова по голям е шансът за Вас от реализиране на поръчки или услуги!
Facebook предоставя различни опции за изграждане на такъв тип аудитории:
• Ангажирали се със страницата Ви;
• Ангажирали се с Ваш пост или реклама;
• Потребители, които са се свързали с Вас чрез съобщение и т.н.
Най-общо казано, това са всички онези хора, които по един или друг начин са проявили интерес към бизнеса Ви, но все още на са посетили сайта Ви. Споделяйки Ваше съдържание, бизнесът Ви се сдобива с потенциални клиенти – приятели, познати на споделящите. Те се ангажират с публикацията и има огромен шанс да проявят интерес към стоките или услугите, които предлагате.
С този трик ще си изградите аудитория на базата на вече пазарували от Вас клиенти, като се възползвате от имейлите им. Имайте предвид обаче, че хората в този списък трябва да са над 100 души. Освен това няма гаранция, че същите тези потребители са в социалната мрежа и имейлите им съвпадат.
Въпреки всичко ние съветваме да не изключвате този вариант! Пробвайте, може пък това да е Вашия начин за сдобиване с желаната аудитория!
Потребителите, които са стигнали до там да посетят сайта Ви, са бъдещите клиенти. Помислете за момент – кога отивате в сайта на даден бизнес? Когато сте привлечени от дадена стока или услуга и имате желанието да я закупите, нали така? Е, определено нещото, към което трябва да се стремите, е именно това – потребителите на сайта Ви, да се превърнат във Вашите най-големи фенове! Аудиторията Ви е гарантирана!
Купувачите са тези, които вече са реализирали своята поръчка от Вас. Те са най-силният сегмент, поради факта, че ако са останали доволни, шансът да се върнат обратно на сайта Ви, е огромен! Тази аудитория е ключова за рекламата Ви. Това е така, защото те са по-склонни да проявят интерес за някоя промоция, която сте пуснали или на нов продукт, който е привлякъл вниманието им!
Вариантите, както виждате, са много и различни! От Вас зависи да експериментирате и да намерите тези от тях, които ще Ви свършат най-добрата работа.
Ние, от GetSEO, сме винаги на разположение за всякакви въпроси – свържете се с нас!