Предполагаме, че няма човек, който да чете статията и да не знае какво представляват рекламите във Facebook и Instragram (Meta Ads).
Но въпреки това, предпочитаме да напишем тези два реда за всеки, който не е напълно наясно какво представляват Meta маркетинг:
Facebook е един от най-ефективните инструменти за дигитален маркетинг, който позволява на бизнесите да достигнат до огромна аудитория по целенасочен начин. Маркетирането в платформата помага на бизнесите да измерват ясно дефинирани показатели и цели на кампанията, като им дават възможност да създават по-добри, по-оптимизирани кампании в бъдеще.
Но знаете ли наистина какво представляват те и на база на какъв алгоритъм са задвижени?
Основната му цел е да показва на потребителите съдържание, което е най-вероятно да ги заинтересува и да ги задържи в посочената платформа.
Принцип на Работа на Facebook Рекламата е задвижен от следните цели:
• Демографски данни: Възраст, пол, местоположение, образование, семейно положение и др.
• Интереси: Хобита, страници, групи, събития, които потребителят харесва.
• Рекламодателите предлагат различни цени за показването на рекламите във Facebook.
Алгоритъмът на Meta решава коя реклама да се покаже на всеки потребител, като взема предвид редица фактори, включително:
• Релевантност: Колко добре съответства рекламата на интересите и поведението на потребителя.
Рекламите се показват на News Feed-а, вдясно от него, в Stories, в Messenger и на други места.
Позиционирането на рекламата зависи от резултатите от аукциона и от това колко добре се представя рекламата.
• Възраст и пол;
• Състояние на връзката;
• Ниво на образование;
• Работна роля;
• Топ категории;
• Харесвания на страницата;
• Топ градове;
• Топ държави;
• Топ езици;
• Честота на дейностите;
• Потребители на устройството.
• Доход на домакинството;
• Собственост на дома;
• Размер на домакинството;
• Стойност на вътрешния пазар;
• Разходни методи;
• Разходи на дребно;
• Онлайн покупки;
• Поведение при покупка;
• На пазара за превозно средство.
Мрежата използва данни на трети страни (събрани от Acxiom, Datalogix и Epsilon – глобални лидери в разузнаването на потребителите на приложението), за да покаже събраните данни и да направи подбор на профилите, което ще даде ясен резултат за рекламите във Facebook.
Meta предлага различни видове рекламни формати, които да отговарят на различни цели:
• Изображение – статична картинка с текст или заглавие;
• Видео;
• Карусел – множество изображения или видеоклипове, които потребителят може да разглежда чрез преместване встрани;
• Слайдшоу – автоматично създадени видеоклипове от снимки;
• Колекции – визуално привлекателни банери с комбинация от изображения и видео, подходящи за електронна търговия. Обикновено алгоритъма има възможност да ги генерира в различни формати;
• Lead Generation – реклами, които събират данни от потребители (например имейли), чрез формуляри в платформата.
Причините са много за избора на платформата, като платформа, в която може да се създават рекламите Ви.
Един от най-важният въпрос e, че е част от платформата на Meta, чрез която имате достъп да маркетирате и в Instagram. Това не просто разширява обхвата на рекламата, но и го удвоява. Така имате възможност да получите много повече, отколкото с другите платформи за маркетиране.
С нарастващия брой на активните потребители на платформата, социалната мрежа таргетира клиентите въз основа на множество правилни метрики.
Това означава, че Вашата реклама има по-голям шанс да бъде видяна от целевата Ви аудитория. Освен това, тъй като Meta събира много потребителски данни (като възраст, местоположение и интереси), можете да създавате рекламите във Facebook и целеви страници, които са перфектно съобразени с тях.
Понастоящем над 3 милиона бизнеса активно поддържат рекламите си във Facebook. Ето някои от причините, поради които трябва да обмислите го като рекламен канал за рекламите във Facebook на Вашия бизнес:
1. Растящ размер на аудиторията: Платформата има вече общо 2 милиарда активни потребители на месец, от които 83% са жени, а 75% са мъже. Освен това, Audience Insights на Meta значително улеснява маркетолозите да стеснят целевата си аудитория.
2. Време: Хората прекарват много време в социалните мрежи. Маркетолозите/ Бизнесите могат да се възползват от това време, за да покажат рекламата си пред правилната аудитория.
3. Опции за таргетиране: Тя позволява на бизнеса да таргетира потребители по местоположение, демографски данни, възраст, пол, интереси, поведение и още много други.
Ако все още не сте убедени дали Бизнеса Ви има нужда от рекламите във Facebook, може да се свържете с „GetSEO“. Ние ще направим анализ на пазара, с който ще Ви покажем кой е най-успешният вариант за маркетинга на Вашия бранд.