+359 893 560 360

Какво представляват рекламите във Facebook?

Какво представляват рекламите във Facebook?

Предполагаме, че няма човек, който да чете статията и да не знае какво представляват рекламите във Facebook и Instragram (Meta Ads).
Но въпреки това, предпочитаме да напишем тези два реда за всеки, който не е напълно наясно какво представляват Meta маркетинг:
Facebook е един от най-ефективните инструменти за дигитален маркетинг, който позволява на бизнесите да достигнат до огромна аудитория по целенасочен начин. Маркетирането в платформата помага на бизнесите да измерват ясно дефинирани показатели и цели на кампанията, като им дават възможност да създават по-добри, по-оптимизирани кампании в бъдеще.
Но знаете ли наистина какво представляват те и на база на какъв алгоритъм са задвижени?

Алгоритъм на Facebook рекламите

Основната му цел е да показва на потребителите съдържание, което е най-вероятно да ги заинтересува и да ги задържи в посочената платформа.

Принцип на Работа на Facebook Рекламата е задвижен от следните цели:

1. Таргетиране на Аудиторията:

• Демографски данни: Възраст, пол, местоположение, образование, семейно положение и др.
• Интереси: Хобита, страници, групи, събития, които потребителят харесва.

2. Аукцион за Реклами:

• Рекламодателите предлагат различни цени за показването на рекламите във Facebook.

 

Алгоритъмът на Meta решава коя реклама да се покаже на всеки потребител, като взема предвид редица фактори, включително:
• Релевантност: Колко добре съответства рекламата на интересите и поведението на потребителя.

3. Показване:

Рекламите се показват на News Feed-а, вдясно от него, в Stories, в Messenger и на други места.

Позиционирането на рекламата зависи от резултатите от аукциона и от това колко добре се представя рекламата.

Какво представляват рекламите във Facebook?

Какво представляват данните за аудиторията на рекламите във Facebook?

Meta използва собствени данни, за да Ви даде възможност за избор от характеристики, които се определят по:

• Възраст и пол;
• Състояние на връзката;
• Ниво на образование;
• Работна роля;
• Топ категории;
• Харесвания на страницата;
• Топ градове;
• Топ държави;
• Топ езици;
• Честота на дейностите;
• Потребители на устройството.

 

 

 

Освен това прави разделение, като синтезира аудиторията, според начин на живот:

• Доход на домакинството;
• Собственост на дома;
• Размер на домакинството;
• Стойност на вътрешния пазар;
• Разходни методи;
• Разходи на дребно;
• Онлайн покупки;
• Поведение при покупка;
• На пазара за превозно средство.

Мрежата използва данни на трети страни (събрани от Acxiom, Datalogix и Epsilon – глобални лидери в разузнаването на потребителите на приложението), за да покаже събраните данни и да направи подбор на профилите, което ще даде ясен резултат за рекламите във Facebook.

 

Какви формати реклами могат да бъдат създадени в рекламата Ви:

Meta предлага различни видове рекламни формати, които да отговарят на различни цели:
Изображение – статична картинка с текст или заглавие;
Видео;
Карусел – множество изображения или видеоклипове, които потребителят може да разглежда чрез преместване встрани;
Слайдшоу – автоматично създадени видеоклипове от снимки;
Колекции – визуално привлекателни банери с комбинация от изображения и видео, подходящи за електронна търговия. Обикновено алгоритъма има възможност да ги генерира в различни формати;
• Lead Generation – реклами, които събират данни от потребители (например имейли), чрез формуляри в платформата.

Рекламите във Facebook?
Рекламите във Facebook

Защо да избера създаването на Facebook маркетинг?

Причините са много за избора на платформата, като платформа, в която може да се създават рекламите Ви.
Един от най-важният въпрос e, че е част от платформата на Meta, чрез която имате достъп да маркетирате и в Instagram. Това не просто разширява обхвата на рекламата, но и го удвоява. Така имате възможност да получите много повече, отколкото с другите платформи за маркетиране.
С нарастващия брой на активните потребители на платформата, социалната мрежа таргетира клиентите въз основа на множество правилни метрики.
Това означава, че Вашата реклама има по-голям шанс да бъде видяна от целевата Ви аудитория. Освен това, тъй като Meta събира много потребителски данни (като възраст, местоположение и интереси), можете да създавате рекламите във Facebook и целеви страници, които са перфектно съобразени с тях.

 

Понастоящем над 3 милиона бизнеса активно поддържат рекламите си във Facebook. Ето някои от причините, поради които трябва да обмислите го като рекламен канал за рекламите във Facebook на Вашия бизнес:

 

1. Растящ размер на аудиторията: Платформата има вече общо 2 милиарда активни потребители на месец, от които 83% са жени, а 75% са мъже. Освен това, Audience Insights на Meta значително улеснява маркетолозите да стеснят целевата си аудитория.
2. Време: Хората прекарват много време в социалните мрежи. Маркетолозите/ Бизнесите могат да се възползват от това време, за да покажат рекламата си пред правилната аудитория.
3. Опции за таргетиране: Тя позволява на бизнеса да таргетира потребители по местоположение, демографски данни, възраст, пол, интереси, поведение и още много други.

 

Ако все още не сте убедени дали Бизнеса Ви има нужда от рекламите във Facebook, може да се свържете с „GetSEO“. Ние ще направим анализ на пазара, с който ще Ви покажем кой е най-успешният вариант за маркетинга на Вашия бранд.