Необходим ли ми е технически анализ на уеб сайт?
Техническият SEO анализ е съвкупност от сложни тактики, методи и стратегии , който ни помагат да проследим различни технически аспекти на вашия сайт и да открием пропуски, които трябва да изчистим.
Няма уеб сайт, който да е перфектен, а като имаме предвид , че търсачките непрекъснато се развиват и променят изискванията си се налага постоянно обновяване от наша страна. Винаги могат да се открият пропуски, затова е препоръчително регулярно да бъде правен такъв анализ на сайта ви.
Техническият анализ е и първата стъпка, която SEO специалистите на Дигитална агенция GETSEO ще извършат за вас. Това им позволява да научат повече за текущото състояние на вашия сайт, както и да идентифицират проблемите, които им предстои да разрешават.

Основни направления в техническия анализ
Редиректи и грешки 404
Редиректите имат важно значение както за потребителското преживяване, така и за SEO оптимизацията на вашия сайт.
Редиректите пренасочват посетителите (или ботове на търсачките) от един URL адрес към друг, ако оригиналният адрес вече не съществува.
Неглижирането на редиректите може да доведе до загуба на класиране в търсачките, както и до недоволни потребители.
Всеки уеб сайт има robots.txt
Robots.txt е кратък текстови файл като неговата функция е да казва на ботовете на търсачките, кои страници на сайта да обхождат, както и кои страници да не обхождат.
Ако използвате robots.txt правилно, вие може да насочите търсачките към важните страници на вашия сайт, като изразходват ефективно бюджета за обхождане.
Имате нужда от консултация?
Какво представлява crawl budget?
За да обходят вашите страници една по една ботовете на Google имат т.нар. бюджет за обхождане (crawl budget), съдържащ броят на URL адресите, които търсачката обхожда по време на всяка сесия на вашия уебсайт . Бюджетът за обхождане на вашия сайт може да варира, но този показател е относително стабилен.
Търсачката поставя т.нар лимит на обхождане (crawl rate limit), който представлява броя заявки в секунда, които ботът ще прави към вашия сайт, когато го обхожда. Ако вашия сайт отговаря бързо на заявките, този лимит се повишава. Ако обаче сайтът ви зарежда бавно, сървърът се претоварва и дава грешки, за бота това е сигнал да намали лимита на обхождане..
Проблемите се появяват, когато вашият сайт има много страници, а бюджетът ви за обхождане е ограничен. Това означава, че на ботовете ще им отнема значително време да обходят сайта ви.
URL адресите - полезни за търсачките
Добре структурираните URL адреси са полезни както за търсачките така и за онлайн потребителите, защото им дават предварителна информация какво съдържание може да очакват на дадената страница.
От съществено значение за добрите SEO практики е подходяща структура на URL адресите. Следваме препоръките на Google, а те са да се стремим към URL адреси, които са кратки, разбираеми и конкретни. Когато е възможно да използваме четими думи, вместо дълги ID числа, което помага както на търсачките, така и на потребителите да се ориентират по-добре. В URL адреса тряба да присъства основна ключова дума, тъй като това показва на търсачките, че вашата страница се отнася за тази ключова дума.
Sitemap - карта на сайта
Sitemap е файл, който съдържа списък на всички важни страници на уебсайта Ви. Причината всички те да се съхраняват в един файл „XML Sitemap“ е, че помага на роботите да намерят всички страници на едно място, вместо да ги откриват чрез вътрешни връзки.
Картата на сайта помага на търсачките да обходят сайта ви по-ефективно и да разберат структурата му. Те показват на Google кои страници намирате за приоритетни, както и дават допълнителна информация за тях.
Още услуги
Какво ни питат най-често
Техническия SEO анализ е подходящ за всички, които ще продават или вече продават стоки през интернет, търсят клиенти, популярност, партньори и т.н.
Задължително е да се направи технически анализ при стартиране на работа по оптимизация на сайта. След което веднъж всяка година се извършва отново, както и при направени значителни промени по сайта като миграции, цялостен редизайн и др.
Цената се определя от много фактори като например дали вече имате сайт или ще се изгражда нов, не се колебайте да ни пишете. Ние ще ви изпратим подробна информация и индивидуална оферта.