„Как да се класирам по-високо в SERP на Google?“ Или „Как мога да получа по-богати микроформати в Google?“ са само част от въпросите, които нашите клиенти задават.
Разбира се, Google е една от най-популярните търсачки, но със сигурност не е единствената. Различните търсачки имат различна демография на аудиторията и различни плюсове и минуси, така че когато оптимизирате уебсайта си, не искате да пропуснете значителен дял от определен пазар.
Топ 5 на търсачките в България
Може би не е изненадващо, че Google са на първо място. Yahoo! и Bing също взеха място в челната петица. Това са имена, които всички ние лесно разпознаваме в света на интернет.
Когато отидете една крачка напред и погледнете квадранта за растеж на американския пазар, можете да видите, че търсачките попадат в четири различни категории:
“променящи играта” “нишови играчи” “утвърдени играчи” “лидери”
Google и Amazon се считат за „утвърдени играчи“, безпроблемно, ако видим колко високо се класират в таблицата с дял на посещенията Ask.com и Baidu се считат за „променящи играта“ и са нараснали с най-висок темп през последните 6 месеца. Междувременно „нишови играчи“ като Ecosia тепърва намират основата си, така че не е ясно какво ще се случи с тях.
Релевантността на една търсачка в съвременния дигитален свят се определя от комплексна комбинация от фактори, които непрекъснато се развиват и адаптират към променящите се нужди на потребителите. Ето някои от най-важните:
• Сложност: Съвременните алгоритми са изключително сложни и непрекъснато се усъвършенстват, за да предоставят най-релевантните резултати за всяко търсене;
• Фактори: Тези алгоритми вземат предвид множество фактори като релевантността на съдържанието, авторитета на уебсайта, поведението на потребителите и мобилната оптимизация;
• Еволюция: Алгоритмите се актуализират редовно, за да отчитат промените в начина, по който хората търсят информация онлайн.
ТОП 5 търсачки в България и в световен мащаб
• Споделяния в социалните мрежи: Популярността на съдържанието в социалните мрежи може да повлияе на неговото класиране в търсачките.
ТОП 5 търсачки в България и в световен мащаб
И така, кои са основните изводи тук?
Така че, да, може да се каже, че Google се смята за най-добрата търсачка. Не забравяйте обаче да вземете под внимание и други популярни! Може да пропуснете допълнителен трафик.