+359 893 560 360

Какво е дигитален маркетинг?

Какво е дигитален маркетинг?

Отговорът на този въпрос търпи постоянно развитие, защото дигиталният маркетинг непрестанно разширява границите си на влияние.

Дигиталният маркетинг е постижение от 90-те години на 20 век, той представлява рекламиране на стоки и услуги посредством дигиталните технологии. Съвременното пазаруване вече е с различен мащаб, заради технологиите и тяхното силно влияние върху културните и икономически процеси в света. Сега само с един клик можете да посетите онлайн магазин, в който да намерите, това което е от значение за бита Ви и самите Вас. Запознатите сте с философията: „Пестите време, пазарувате от всяко място“.

Защо ни е необходим дигитален маркетинг?

Дигиталният маркетинг използва всички цифрови рекламни канали за комуникация, които разпространяват продукти и услуги за максимално широка аудитория. Той изгражда личната връзка с клиента и дава възможност за създаване на доверие, търпение и постоянство от страна на потребителя. Аналогично притежава много сходни черти с традиционния маркетинг, но се различава по това, че се достига до аудиторията, изцяло чрез технологиите.

Дигиталните маркетинг кампании са необходимост за всеки бизнес и са все по-ефективни в приложението си.

Дигитален маркетинг – как да изградиш успешна и оригинална дигитална кампания?

Дигиталната кампания е мрежа от различни маркетинг дисциплини като Content marketing, Search engine optimization, E-mail marketing, Google Ads, маркетинг основно през Facebook, Instagram и Linkedin, и други. Тя изисква талантлив екип от специалисти, които да познават нуждите и желанията както на бизнес клиента, така и на неговите потенциални клиенти(таргет групата). Важно е да бъде изградена оригинална стратегия, която да е правилно маркетирана през множеството дигитални канали.

Основни видове дигитален маркетинг за успешен бизнес:

Content Marketing-ът от основна значимост в дигиталния маркетинг

Content маркетингът е фокусиран върху създаването, публикуването и разпространението на текстово съдържание, което е ценно, подходящо и последователно за конкретна аудитория онлайн.

Какво е дигитален маркетинг?
Какво е дигитален маркетинг?

Неговата цел е да:
• Привлича внимание и да генерира интерес под формата на запитвания за продукта/услугите.
• Да повиши потребителската база.
• Ефективно увеличаване на онлайн продажбите.
• Създаване на ангажираност в онлайн пространството от множество потребители.

Content маркетингът в дигиталната кампания може да повлияе на по-ирационално ниво у своите потребители, провокирайки в тях усещане за лоялност към даден бранд, продукт или услуга. Този тип маркетинг не включва директни продажби, той е ориентиран към удовлетворяване на нуждата от акуратна информация, към каквато се стреми аудиторията.

Примери за маркетинг съдържание: публикации в блогове, видеоклипове, подкасти, инфографика, бели книги, електронни книги.

Search Engine Optimization (SEO) е най-силното оръжие в дигиталния маркетинг

Search Engine Optimization (SEO) е един от най-важните типове дигитален маркетинг. Той представлява процеса по повишаване на качеството и количеството на трафика към даден уебсайт. Неговата цел е да подобри видимостта на определения сайт за потребителите, които използват търсачки (search engines).

SEO може да се прилага към различни видове търсачки – както специализирани за отделни видове търсения (на изображения, на видеа, академични или други) така и за търсачки с по-общо предназначение като Google. Без тази оптимизация за търсачки клиентите просто няма да могат да ви намерят в интернет.

Някои техники за оптимизация включват: проучване на ключови думи и включването им в съдържанието на Вашия сайт, оптимизиране на заглавията, изграждане на подходящи препратки.

Search Engine Marketing Marketing (SEM) – Дигитален маркетинг на търсещите машини

Първоначално терминът „маркетинг за търсачки“ – Search Engine Marketing се използва като общо за процеса на получаване както на платен, така и на безплатен трафик от търсене. Сега вече индустрията премина към използването на термина „SEM“ само за платени дейности.
Маркетингът чрез търсачки е също форма на дигитален маркетинг, която има за цел да увеличи видимостта на сайта Ви в търсачките чрез използване на платени методи. С други думи, това са рекламите, които пускате в Google AdWords и Bing Ads.

Google Ads

Google Ads е един от основните рекламни канали в дигиталния маркетинг. Той  позволява да представите Вашия бизнес на екраните на хиляди заинтересовани потенциални клиенти. За разлика от други рекламни канали, Google Ads е изключително подходящ за генериране на продажби и запитвания, тъй като рекламата се показва на хора, които имат за цел да разрешат проблем, да намерят конкретна услуга или да купят търсен продукт.

Какво е дигитален маркетинг?
Какво е дигитален маркетинг?

Маркетинг в Социалните мрежи

Social media marketing е най-силният метод на търговско влияние в социалните мрежи и сайтове. Там представянето на продукт или услуга е „дефиле“ на оригиналната мисъл, качество и маркетинг стратегия. Социалните платформи отдавна разбраха своята скрита мощ и сега вече предлагат достатъчно инструменти и услуги, насочени за бизнес клиенти. Целта на тези инструменти и услуги е ефективно и лесно да открият аудитория за Вашия бранд, продукт или услуга. Те Ви дават възможността да се изследват кампаниите и резултатите от вложените средства. 

Социалните мрежи са пространството, в което потребителите могат да влязат в по-непосредствена връзка с Вас, която да е по-лична или публична.

Инфлуенсър маркетинг, като част от Маркетинг в социалните медии

Toва е най-новият и все по-разпространяващ начин за промотирането на Вашия бизнес. Създава реална връзка до аудиторията, която има най-голям шанс да се превърне в потребителска. Инфлуенсърът е като дигитален манекен, интересен човек с медийно влияние в определена област. Може да е блогър, влогър, автор на YouTube видеа. Това са все личности, чието професионално сътрудничество би довело до ефективната реклама на Вашия бранд. Важно е с какъв човек ще се свържете, затова гласувайте доверие на професионалисти, които могат да направят задълбочен анализ, кой инфлуенсър е Вашата подходяща връзка с потребителя.

Email Marketing

Email маркетингът е известният на всички рекламен процес на изпращане на имейл с комерсиално послание до група хора, посредством електронна поща. Това е може би един от най-добре развитите аспекти на дигиталния маркетинг, тъй като корените му могат да се проследят до възникването на интернет за масовия потребител. Той е възможност за директна комуникация с отделния клиент. От особено значение е много внимателно да се прецени мащаба на групата, която ще бъде маркетирана, за да се конкретизира детайлно Вашето послание.

Pay-Per-Click Advertising (PPC) – Реклама със заплащане при клик (Какво е дигитален маркетинг?)

Pay-per-click е вид реклама, при който търговците плащат такса всеки път, когато хората кликнат върху тяхната реклама. По принцип това е процесът на закупуване на посещения на Вашия сайт, за разлика от органичното им получаване чрез SEO или други видове дигитален маркетинг.

PPC е един от видовете платено търсене. Подобно е на SEM (маркетинг в търсачки), но може да включва и Дисплей реклама -Display advertising (базирана на цена на кликване) и партньорска реклама.

Affiliate Marketing като част от дигиталния маркетинг (Какво е дигитален маркетинг?)

Партньорският маркетинг е един от популярните начини, от които хората печелят пари онлайн днес. Ако Вашата партньорска програма е успешна, може да спечелите доста прилични пасивни доходи. Партньорският маркетинг е вид дигитален маркетинг, различни бизнеси си съдействат един с друг. Получава се комисионна за трафика, който едната страна генерира за другия бизнес. Примерно поставяте линк към външен сайт в собствения си блог или сайт. Всеки път, когато потребител отиде до този външен сайт и направи покупка, получавате комисионна.

Какво е дигитален маркетинг?
Какво е дигитален маркетинг?

Инстантни съобщения – Дигитален маркетинг

Дигиталният маркетинг за незабавни съобщения е най-новата комуникационна маркетингова тенденция. В световен мащаб 1,5 милиарда души използват ежемесечно WhatsApp, следвани от Facebook Messenger и WeChat. Ако искате да достигнете до Вашата аудитория, включете в маркетинг стратегията си и  незабавните съобщения.
Този тип дигитален маркетинг избухна през последните няколко години. Хората са много по-склонни да се доверят на информацията, изпратена чрез месинджър (сякаш идва от познат или приятел), отколкото имейл или SMS, които са по-уязвими на спам.

С това не се изчерпва темата за дигиталния маркетинг, защото както споменахме той не спира да се развива като организъм, който преживява своята лична еволюция. Какво е дигитален маркетинг?

Изберете тези видове дигитален маркетинг, които смятате, че най-добре комуникират с Вашия бизнес, експериментирайте и следете резултатите.

Може пък утре Вие да създадете нов вид дигитален маркетинг!

Разберете повече: „Какво е дигитален маркетинг?“ в следващите ни статии.

Ние, от GetSEO сме екип от професионалисти и можем да създадем оригинална и ефективна маркетинг кампания за Вашия бизнес!

Вижте на getseo какви услуги предлагаме и инвестирайте в бизнеса си по най-добрия начин!

Продължавайте да следите Блога ни, за да се информирате за всичко, което Ви вълнува!