+359 893 560 360

Какво е бранд идентичност и защо е важна тя?

Какво е бранд идентичност?

Идентичността на бранда е съвкупността от всички елементи, които една компания създава, за да представи правилния имидж на своя потребител.

Идентичността на бранда е различна от „брандиране“, въпреки че понякога тези термини се третират като взаимозаменяеми.

Брандингът се отнася до маркетинговата практика за активно оформяне на отличителна марка. Марката е възприятието на компанията в очите на света.

Познавайте себе си и това, което предлагате

Преди да разберете какви осезаеми елементи искате да представляват идентичността на Вашата марка, трябва да знаете кой сте Вие като марка. Трябва да познавате на първо място себе си и това, което предлагате.

Това, което сте Вие като марка, се състои от няколко ключови елемента:

    1. Вашата мисия (каквo е Вашето „защо?“)
    2. Вашите ценности (какви вярвания ръководят Вашата компания?)
    3. Личността на Вашата марка (ако Вашата марка беше човек, каква личност би била?)
    4. Вашето уникално позициониране (как се отличавате от конкуренцията?)
    5. Вашият глас на марката (ако марката Ви беше човек, как би комуникирала?)

Какво е бранд идентичност и защо е важна тя?

Дизайнът: същността на бранд идентичността Ви

Преди да започнете да създавате своите дизайнерски активи, трябва да започнете от самото начало и да поставите основите на Вашата дизайнерска структура: градивните елементи на идентичността на Вашата марка.

Градивните елементи,

които ще искате да определите, преди да създадете своите дизайнерски активи, включват:

Типография – типографията се отнася до шрифта, който избирате за Вашите материали за брандиране. Особено важно е да избирате разумно шрифтове за лого и шрифтове на марката.

Цветова палитра – Вашите потенциални клиенти имат психологически връзки с различни цветове и стратегическото използване на цветове на марката, както и цветове на логото може да окаже сериозно влияние върху начина, по който Вашата марка се възприема от аудитория Ви.

Ето какво могат да направят цветовете на дъгата, за да помогнат на идентичността на Вашата марка:

ЧервеноЧервеното е цветът на страстта и вълнението. Това е идеалният избор, ако идентичността на Вашата марка е силна, младежка и вълнуваща.

ОранжевОранжевият е друг високоенергиен цвят и е страхотен, ако искате да изглеждате приятелски настроени и игриви. Използва се по-рядко от червеното, така че също ще Ви накара да се откроите.

Жълто: Жълтото, цветът на слънцето, е свързано с щастието. Веселото настроение го прави добър избор, ако искате да се чувствате забавно и достъпно.

Зелено: Гъвкав цвят, зеленото може да се използва за почти всяка марка. Обаче, когато хората видят зелено, те мислят за две неща: пари или природа. Ако Вашата марка е обвързана с някое от тези неща, зеленото е особено добър избор.

Син: Най-привлекателният цвят в спектъра, синият може да помогне на Вашата марка да изглежда по-стабилна и надеждна, така че ако искате да се харесате на широка демографска група — и да ги накарате да Ви се доверят в процеса — изберете синьо.

Лилаво: Лилавото е цветът на кралските особи, така че ако искате да се чувствате луксозно във Вашата марка, това е сигурен залог.

Розово: Правилно или не, розовото е културно обвързано с женствеността, така че ако марката Ви е насочена към жените, розовото трябва да бъде определен претендент за цвета на Вашата марка. Също така е страхотен цвят за марки с мека или луксозна идентичност.

Кафяв: Кафявото е може би най-малко използвания цвят във всички марки, но това всъщност може да работи във Ваша полза! Всеки път, когато правите нещо различно, това Ви помага да се откроите. Кафявото също може да помогне на хората да гледат на Вашата марка като здрава или мъжествена.

Черно: Ако искате да бъдете разглеждани като модерни или изискани, няма нищо по-класическо и ефективно от черното.

Какво е бранд идентичност и защо е важна тя?

Какво е бранд идентичност и защо е важна тя?

Какво е бранд идентичност – Логото на бранда

Дизайнът на Вашето лого е крайъгълният камък в идентичността на Вашата марка. Когато работите с Вашия дизайнер, искате да се стремите логото Ви да поставя отметки в следните полета: ясно комуникира кой сте и какво цените като марка; визуално привлекателен: прост и изчистен;

Какво е бранд идентичност – Изработка на уебсайт

Вашият уебсайт е един от най-представителните аспекти на идентичността на Вашата марка. Особено ако управлявате онлайн бизнес или дигитален продукт, Вашите клиенти определено ще го проверят, преди да решат да правят бизнес с Вас. Той е мястото, където идентичността на Вашата марка трябва да се прояви с пълна сила.

Какво е бранд идентичност – Опаковка на продукта

Ако Вашият продукт е физически, тогава опаковката на продукта е ключът към привличането на правилните клиенти. Независимо дали мислите за бутилката студена напитка или пощата, която ще изпратите до клиентите си, закупили дрехи от Вашия бизнес за електронна търговия, не подценявайте стойността на добрия дизайн за подобряване на изживяването – опаковката е страхотна възможност Вашият дизайн да блесне.

Какво е бранд идентичност – Визитките на бранда

Ако правите някакъв вид бизнес развитие , ще искате да се запасите с визитни картички. Добре проектираната карта предлага възможност да затвърдите положителното мнение за себе си в очите на потенциални клиенти или клиенти. Когато става въпрос за дизайн на визитна картичка, нека отново да бъде изчистен и семпъл: логото на Вашата компания от едната страна на картата и Вашите ключови лични данни от другата страна са достатъчни.

Какво е бранд идентичност и защо е важна тя?

Какво е бранд идентичност и защо е важна тя?

Какво е бранд идентичност – Ръководство за стил на бранда

След като получите своите дизайнерски активи, искате да сте сигурни, че те се използват по най-правилния начин. Ръководството за стил на бранда е документ, който очертава Вашите дизайнерски активи, кога и как да ги използвате, както и всички възможни и недопустими дизайни за Вашата марка, той гарантира, че всеки бъдещ дизайн е в съответствие с идентичността на Вашата марка и ще генерира правилното възприятие у Вашата аудитория.

Последователността е ключът към създаването на силна идентичност на марката. Не бихте искали брандът Ви да изглежда напълно различно в социалните медии, отколкото на Вашия уебсайт. Това ще обърка клиентите и ще накара Вашата марка да изглежда по-малко надеждна и професионална.

Така че, не забравяйте винаги да се придържате към стила на марката, което обхваща всички различни елементи от нейната идентичност. Това ще Ви позволи да изградите разпознаваемост и лоялност към нея в дългосрочен план.

Идентичността на Вашия бранд е това, което Ви отличава от безкрайното море от конкуренти и показва на клиентите Ви кой сте и какво могат да очакват от работата с Вас.  Ако искате брандът да бъде възприет в положителна светлина, от решаващо значение е да създадете идентичността му правилно и дизайни, които точно да изобразяват кой сте Вие.

Това, разбира се, не е никак лесна задача. Затова и нашият екип от професионалисти сме насреща, за да Ви изслушаме и да помогнем с цялостна стратегия и дизайн на Вашия бранд.

Продължавайте да следите Блога ни, за да се информирате за всичко онова, което Ви интересува! Защото можете да научите много повече от „Какво е бранд идентичност?“ 

 

Разгледайте дигиталните услуги на GetSEO тук!