Предполагаме, че доста от Вас сте наясно за необходимостта от емоционална ангажираност, за да задържите клиентите си във Вашият уеб сайт. Без нея клиентите трудно биха задържали вниманието си върху Вашия уеб сайта Ви.
Нека първо разгърнем понятието емоционална ангажираност:
Емоционалната ангажираност е връзката, която се създава между човек (в случая Вашия клиент) и даден бранд или продукт, на емоционално ниво. Това е нещо повече от просто предпочитание или лоялност. Когато човек е емоционално ангажиран, той изпитва силни чувства към бранда, свързани с неговите ценности, спомени или лични преживявания. Това ще го провокира често да посещава уеб сайта Ви, да си поръчва от Вас и да Ви препоръчва на свои приятели.
За това нека разгледаме как е възможно да създадем тази емоционална ангажираност в ума на клиентите и чрез кои методи можем да достигнем до повече клиенти.
• Започнете с тенденции, които са били известни през времето, когато конкретната Ви аудитория са били деца.
• Пример: Аудиторията Ви е на възраст между 40-60 години, главно мъже. В този случай може да направите „Мемета“ (смешни картинки) в социалните медии с култни фрази от старите български филми. Или да говорите за известни истории от казармата по онова време.
• Разкажете историята на бранда Ви и как Вие, като негов създател сте искали да изградите нещо ново. Опишете мотивите си и след това изброите качествата, които притежава Бранда Ви, чрез които сте достигнали до успех.
• Пример: „Създадох бранда „Х“, тъй като още като малко момче виждах как доста от другите брандове злоупотребяват с доверието на майка ми и баща ми и знаех, че трябва да създам бранд, който да гласува доверие.“
• Нека аудиторията Ви да може лесно да се ориентира в уеб сайта Ви, като съумява с 2 стъпки да достига до поръчка. Това ще улесни процеса на емоционална ангажираност. Никой не обича тежки и сложни сайтове.
• Създайте дизайн, който да грабне точно Вашата аудитория (направете анализ предварително на каква възраст е аудиторията Ви, какво би ги привлякло и как бихте могли да засилите тяхната емоционалност още след като влязат в уеб сайта Ви).
• Пример: Ако знаете, че аудиторията Ви е била на около 20 години през 80-те години, може да сложите малко по-крещящи цветове. Ангажирайте тяхното внимание, чрез музика, която е била известна за времето, през което са били в най-хубавите си години.
• Създайте емоционална ангажираност в потребителите си по забавен и непринуден начин. Това може да бъде прост тест, анкета или по-сложна игра, която отразява темата на Вашия бранд.
• Пример: Създайте Pop-up, който да им дава промоции, ако купят сега.
• Друг пример: (Онлайн магазин за козметика) Предложете на потребителите безплатен анализ на кожата, базиран на техните отговори на няколко въпроса, и препоръчайте продукти, подходящи за техният тип кожа.
• Отзиви на клиенти: Споделете положителни отзиви и истории на клиенти, за да изградите доверие и да покажете, че други хора са доволни от продукта или услугата.
• Социални медии: Интегрирайте социалните медии в уебсайта си, за да покажете активността на общността и да насърчите взаимодействието
• Конкурси и промоции: Организирайте конкурси, които насърчават потребителите да споделят своите истории и да взаимодействат с бранда Ви.
• Блог: Създайте блог, където потребителите могат да оставят коментари и да участват в дискусии.
• Създайте група във Facebook, където можете да провокирате комуникация между Вас и лоялните клиенти, като инициирате и свържете темите на разговор с анкети или игри към блога в уеб сайта Ви.
• Може да създадете място за комуникация с емоционална ангажираност в уеб сайта Ви (BuddyPress), с което да подтикнете хората към социални дейности и комуникация, за да задържат вниманието си и да не спрат дейността си към Вашата уеб страница.
• С всяко видео Reel, ще можете да свържете и CTA (Call to action), което ще създаде у хората желанието да прочетат повече за Вашите услуги и дейности.
Ако имате нужда от помощ при създаването на уеб сайт, който да ангажира Вашата аудитория, се свържете с GetSEO. Ние ще създадем за Вас цяла база от данни с лоялни клиенти чрез емоционална ангажираност, прилагайки методите, които описахме по-горе в статията. Единственото, което трябва да направите е да ни се доверите.