Психологията на дизайна за Дигиталния маркетинг играе важна роля за изграждането на доверие и разпознаваем бранд.
Без нея ние не можем да достигнем до необходимите резултати, за това информирането по тези тема е истински важно.
Нека започнем с една проста диаграма, която е създадена още в самото началото на десетилетието (2020 г.) за периода от 2021 година до 2030 година и по какъв начин тя предначертава работата ни с хората, чрез дигиталната ни активност.
Независимо дали публикувате често или рядко, дали сте привърженици на главните 3 цвята, които сте избрали за логата си или профилите си в социалните мрежи, или публикувате само модерно съдържание, то тогава знайте, че всеки елемент говори на клиента и създава конкретно усещане. Точно това са се опитали да измерят професионалистите чрез тази фуния, като са отчели какви са главните (първичните) усещания, които марките предизвикват в клиента на база изглед.
Фунията на снимковото съдържание в дигиталния маркетинг се състои от няколко главни елемента, изпитани през последните години от опитни специалисти, които създават конкретно усещане чрез изгледа на дизайна и тона на комуникация от съдържанията на бранда си. Елементите от фунията се отнасят за дизайна и съдържанието в самите картини. Поради изгледа те биват запомнящи се, като предизвикват емоционално преживяване у клиентите. Комуникация чрез дизайн, създавайки емоции и изживявания, както в последователите им, така и в хейтърите им (няма бранд, който да е популярен и да няма хейтъри, независимо от вида на комуникацията):
• Оптимизъм: Ясно пресъздаване на топла комуникация. Най-известните марки пресъздават позитивни чувства и създават цветоусещане за топлина към своите последователи, като генерират съдържание, което да бъде мотивационен дух, чрез който изграждат доверие на емоционално ниво.
• Приятелска комуникация: Публикациите на тези брандове имат нотка веселяшки дух, с което успяват да разсмеят техните клиенти, чрез което реализират забавни публикации и по този начин създават привързаност към бранда си от страна на клиента. Увереността на клиентите отново да изберат бранда при следващата си покупка е много по-голяма.
• Вълнение: Наличието на комуникация с младежка смелост и създаване на младежки видове съдържание стимулира дори най-големите да се върнат отново в техните най-силни години, чрез което успяват да предизвикват носталгия в клиентите и ги връща назад в спомените по отминалите години.
• Креативност: Някои брандове накараха клиентите им отново да мечтаят, предизвиквайки ги с дизайн отговарящ на техните най-силни пориви.
• Доверие: Някои марки споделиха лични истории и истории на марката, като изградиха доверие и мотивираха своите клиенти да създават свои истории с дадения бранд. По този начин създават усещане за емпатията в клиентите, а по този начин дори и последователите започват да се чувстват приети.
• Спокойствие: Спокойния тон на комуникация може да се забележи дори и в някои от дизайните. За това конкретни брандове се уповават на това, като създават усещане за уют и спокойствие, чрез своите съдържания, за да може клиентите им отново да се връщат при тях.
• Баланс: Неутралност в баланс със спокойствие е нещо, на което се опират много марки, като понякога дори показват чувство за неглижиране. Например не споделят непрекъснато теми за войните, а създават комфортно съдържание, което да избягва проблемите и орицателните теми, с цел да издигнат спокойствието на пиедестал.
За това всяка Ваша публикация е от огромно значение.
Също така, тя трябва да носи ясни и подобни чувства, които е носила и предишната публикация, но в същото време да е и в синхрон с логото, с което се изгражда структурата на един бранд. Максимумът от чувствата и усещанията, които са необходими да привличате клиентите си, било то последователи или хейтъри трябва да са най-много три на брой.
които използвате в дизайна на Вашето снимково съдържание също имат значение.
Всеки един цвят създава усещане в потребителя и има решаваща роля във Вашите дизайни:
🔴 Червеното: Носи вълнуващо усещане, динамичност, драматичност и смелост на дизайните Ви;
– но носи и своите отрицателни усещания, като: агресия, войнственост, темпераментност, опасност.
🟠 Оранжевото: Носи щастливо, енергизиращо, експанзивно и весело усещане на дизайните Ви;
– но носи и своите отрицателни усещания, като: раздразнение, заядливост.
🟡 Жълтото: Носи щастие, радост и иновативно усещане на дизайните Ви;
– но носи и своите отрицателни усещания, като: страхливост, опасност.
🟢 Зеленото: Носи свежест, свобода, реновираност и пищност на дизайните Ви;
🔵 Синьото: Носи зареденост, енергичност, жизненост, с ободряващо усещане на дизайните Ви;
– но носи и своите отрицателни усещания, като: дистанцираност и меланхоличност.
🟣 Лилавото: Носи интуитивност, мистериозност, омагьосващ, чувственост, вълнение, драматичност, креативност и остроумност на дизайните Ви;
– но носи и своите отрицателни усещания, като: дистанцираност и скучност.
В тази статия ще се спрем и върху тенденциалните стилове на графики и какви усещания предизвикват те:
• Характеризира се с ярки цветове, неонови акценти, геометрични форми и дигитални текстури. Създава усещане за носталгия, вълнение и мистерия.
• Създава усещане за енергия, свобода и спонтанност.
• Създава усещане за дълбочина, реализъм и прецизност.
• Създава усещане за чистота, яснота и изтънченост.
• Създава усещане за спокойствие, свежест и връзка с природата.
Създаването на дизайн, който е не само красив, но и функционален, е от съществено значение за успеха. Насърчаваме Ви да проучвате различните стилове, да експериментирате и да изразявате своята креативност с дигиталния маркетинг и съдържанието към рекламите. Не се страхувайте да излезете извън рамките и да създадете съдържание, което да грабне вниманието на Вашата аудитория и да я задържи ангажирана.
Не забравяйте да следите и най-новите тенденции в дизайна. Дигиталният свят се развива постоянно, така че е важно да сте гъвкави и да адаптирате подхода си, за да останете актуални.
Помнете, че Вашия бранд е отражение на Вашата уникална гледна точка и стил. Не се страхувайте да я покажете на света!