+359 893 560 360

Психология на дизайна в Дигиталния маркетинг

Психологията на дизайна за Дигиталния маркетинг играе важна роля за изграждането на доверие и разпознаваем бранд.

Без нея ние не можем да достигнем до необходимите резултати, за това информирането по тези тема е истински важно.

Нека започнем с една проста диаграма, която е създадена още в самото началото на десетилетието (2020 г.) за периода от 2021 година до 2030 година и по какъв начин тя предначертава работата ни с хората, чрез дигиталната ни активност.

Независимо дали публикувате често или рядко, дали сте привърженици на главните 3 цвята, които сте избрали за логата си или профилите си в социалните мрежи, или публикувате само модерно съдържание, то тогава знайте, че всеки елемент говори на клиента и създава конкретно усещане. Точно това са се опитали да измерят професионалистите чрез тази фуния, като са отчели какви са главните (първичните) усещания, които марките предизвикват в клиента на база изглед.

Фунията на снимковото съдържание в дигиталния маркетинг се състои от няколко главни елемента, изпитани през последните години от опитни специалисти, които създават конкретно усещане чрез изгледа на дизайна и тона на комуникация от съдържанията на бранда си. Елементите от фунията се отнасят за дизайна и съдържанието в самите картини. Поради изгледа те биват запомнящи се, като предизвикват емоционално преживяване у клиентите. Комуникация чрез дизайн, създавайки емоции и изживявания, както в последователите им, така и в хейтърите им (няма бранд, който да е популярен и да няма хейтъри, независимо от вида на комуникацията):

2

Нека започнем отгоре на долу:

 • Оптимизъм: Ясно пресъздаване на топла комуникация. Най-известните марки пресъздават позитивни чувства и създават цветоусещане за топлина към своите последователи, като генерират съдържание, което да бъде мотивационен дух, чрез който изграждат доверие на емоционално ниво.

 • Приятелска комуникация: Публикациите на тези брандове имат нотка веселяшки дух, с което успяват да разсмеят техните клиенти, чрез което реализират забавни публикации и по този начин създават привързаност към бранда си от страна на клиента. Увереността на клиентите отново да изберат бранда при следващата си покупка е много по-голяма.

 • Вълнение: Наличието на комуникация с младежка смелост и създаване на младежки видове съдържание стимулира дори най-големите да се върнат отново в техните най-силни години, чрез което успяват да предизвикват носталгия в клиентите и ги връща назад в спомените по отминалите години.

 • Креативност: Някои брандове накараха клиентите им отново да мечтаят, предизвиквайки ги с дизайн отговарящ на техните най-силни пориви.

 • Доверие: Някои марки споделиха лични истории и истории на марката, като изградиха доверие и мотивираха своите клиенти да създават свои истории с дадения бранд. По този начин създават усещане за емпатията в клиентите, а по този начин дори и последователите започват да се чувстват приети. 

 • Спокойствие: Спокойния тон на комуникация може да се забележи дори и в някои от дизайните. За това конкретни брандове се уповават на това, като създават усещане за уют и спокойствие, чрез своите съдържания, за да може клиентите им отново да се връщат при тях.

 • Баланс: Неутралност в баланс със спокойствие е нещо, на което се опират много марки, като понякога дори показват чувство за неглижиране. Например не споделят непрекъснато теми за войните, а създават комфортно съдържание, което да избягва проблемите и орицателните теми, с цел да издигнат спокойствието на пиедестал.

За това всяка Ваша публикация е от огромно значение.

Също така, тя трябва да носи ясни и подобни чувства, които е носила и предишната публикация, но в същото време да е и в синхрон с логото, с което се изгражда структурата на един бранд. Максимумът от чувствата и усещанията, които са необходими да привличате клиентите си, било то последователи или хейтъри трябва да са най-много три на брой.

Цветовете,

които използвате в дизайна на Вашето снимково съдържание също имат значение.

Всеки един цвят създава усещане в потребителя и има решаваща роля във Вашите дизайни:

🔴 Червеното: Носи вълнуващо усещане, динамичност, драматичност и смелост на дизайните Ви;

– но носи и своите отрицателни усещания, като: агресия, войнственост, темпераментност, опасност.

🟠 Оранжевото: Носи щастливо, енергизиращо, експанзивно и весело усещане на дизайните Ви;

– но носи и своите отрицателни усещания, като: раздразнение, заядливост.

🟡 Жълтото: Носи щастие, радост и иновативно усещане на дизайните Ви;

– но носи и своите отрицателни усещания, като: страхливост, опасност.

🟢 Зеленото: Носи свежест, свобода, реновираност и пищност на дизайните Ви;

🔵 Синьото: Носи зареденост, енергичност, жизненост, с ободряващо усещане на дизайните Ви;

– но носи и своите отрицателни усещания, като: дистанцираност и меланхоличност.

🟣 Лилавото: Носи интуитивност, мистериозност, омагьосващ, чувственост, вълнение, драматичност, креативност и остроумност на дизайните Ви;

– но носи и своите отрицателни усещания, като: дистанцираност и скучност.

Следващото по важност е стила, който използвате.

В тази статия ще се спрем и върху тенденциалните стилове на графики и какви усещания предизвикват те:

Ретро-футуризъм:

3 1


 • Характеризира се с ярки цветове, неонови акценти, геометрични форми и дигитални текстури. Създава усещане за носталгия, вълнение и мистерия.

Абстрактен експресионизъм:

4 1


 • Създава усещане за енергия, свобода и спонтанност.

3D и изометрични форми:

5 1

 

 • Създава усещане за дълбочина, реализъм и прецизност.

Минимализъм:

6 1


 • Създава усещане за чистота, яснота и изтънченост.

Натурализъм:

7 2


 • Създава усещане за спокойствие, свежест и връзка с природата.

Допълнителни стилове, които си струва да се разгледат:

 • Укийо-е: Японски дърворезби от 18-ти и 19-ти век, характеризиращи се с изящни линии, ярки цветове и изображения на природата и човешката фигура.
 • Стрийт арт: Урбано изкуство, създадено на обществени места, често с политически или социални послания.
 • Арт деко: Стилен дизайн от 20-те и 30-те години на миналия век, характеризиращ се с геометрични форми, лъскави материали и смели цветове.
 • Мемфис: Движение в дизайна от 80-те години на миналия век, характеризиращо се с ярки цветове, смели шарки и игрив подход.

Вдъхновявайте, ангажирайте, радвайте!

Създаването на дизайн, който е не само красив, но и функционален, е от съществено значение за успеха. Насърчаваме Ви да проучвате различните стилове, да експериментирате и да изразявате своята креативност с дигиталния маркетинг и съдържанието към рекламите. Не се страхувайте да излезете извън рамките и да създадете съдържание, което да грабне вниманието на Вашата аудитория и да я задържи ангажирана.

Не забравяйте да следите и най-новите тенденции в дизайна. Дигиталният свят се развива постоянно, така че е важно да сте гъвкави и да адаптирате подхода си, за да останете актуални.

Помнете, че Вашия бранд е отражение на Вашата уникална гледна точка и стил. Не се страхувайте да я покажете на света!