Иновациите не спират да се умножават в днешно време. Всичко се видоизменя или подновява напълно с нещо ново и по-модерно. Ето защо решихме да Ви въведем в една от най-големите теми за последното десетилетие. Темата е свързана с технология, която може да промени целия ни живот и да промени начина, по който извършваме дори най-стандартните неща oт ежедневието си. За това е необходимо темата да бъде изследвана и проверена, защото тя засяга не само Маркетинг Специалистите, а всички ни…
Истината е, че Метавселената предстои да се случи в близките няколко години и да бъде наложено като тенденция с въвеждането на Web3.
Метавселената съществува още от 1992, но тогава не е била развита достатъчно, за да залее пазара.
Но на този етап, след Коронавируса и масовото дигитализиране на обществото, Web3 започва да набира скорост, с което хората, така или иначе прекарват много време пред екраните си. Ако се наложи преминаването към тази технология, то тя ще засегне голяма част от нас, чрез смяната на начина, по който ще функционират новите телефони, а след налагането му в тази област, то ще стане факт и навсякъде.
Нека разгледаме какви промени би предизвикала Метавселената в нашето ежедневие и какви рестрикции може да бъдат наложени над стандартните ни битови навици:
• Web3 би могла да ни помогне да се свържем с хора, които споделят нашите интереси, независимо от местоположението им; Метавселената би могла да ни помогне да преодолеем социалната изолация и да се чувстваме по-свързани с останалите.
• Хранителни капсули: Може да се появят хранителни капсули, които ни осигуряват необходимите хранителни вещества, без да се налага да ядем физическа храна.
• 3D принтиране на храна: 3D принтери за храна биха могли да ни позволяват да печатаме персонализирани ястия по поръчка.
• Виртуални класни стаи и симулации биха могли да направят образованието по-интерактивно и завладяващо;
Учениците биха могли да пътуват виртуално до различни места и да изживяват исторически събития;
• Виртуални магазини биха могли да ни позволят да разглеждаме продукти и да правим покупки от комфорта на дома си;
3D модели на продукти биха ни дали по-добра представа за това как те ще изглеждат в реалния живот;
Виртуални проби биха могли да ни помогнат да изберем дрехи и аксесоари, които ни подхождат.
• Специални костюми: Обмислят разработката на костюми, които да симулират усещането за вода и ни карат да се чувстваме чисти.
• Персонализирани пространства: Къщите ни в Метавселената биха могли да бъдат изцяло персонализирани, отразявайки личния ни стил и интереси.
• Модулни мебели: Може да се появят модулни мебели, които лесно се трансформират и адаптират към различни нужди.
• Виртуални прозорци: Виртуални прозорци биха могли да ни показват всяка гледка, която пожелаем, независимо от местоположението ни.
• Ароматни симулатори: Ароматни симулатори биха могли да ни дадат усещането за свежи цветя или билки в дома ни.
• Биопринтери за растения: 3D принтери за растения биха могли да ни позволяват да печатаме персонализирани цветя и дървета.
• Виртуални мегаполиси: Метавселената може да се превърне в дом на виртуални мегаполиси, където милиони хора ще могат да живеят и работят.
• Интелигентни градове: Градовете в Метавселената биха могли да бъдат изцяло интелигентни, с автоматизирани системи за управление на трафика, енергията и други ресурси.
• Глобална свързаност: Метавселената би могла да ни позволи да се свързваме с хора от цял свят, независимо от географското ни местоположение.
• Метавселената да стане реалност: От 2026 -2036 година може да започне налагането и над обществото – пишат учени. И въпреки всичко не можем да гарантираме кога, как и дали ще се случи.
А цената на създаването на една Metaverse е между $10,000 до $400,000, което ни води до предположението, че едва ли Метавселената ще е просто една. Най-вероятно една Метавселена ще се превърне в бъдещето на един сайт – една Метавселена с няколко партньорства от разновидни и неконкурентни собственици, за да създадат свят изпълнен с игри, възможност за пазаруване в самия Web3, заедно с рекламиране и няколко разновидни начини за забавления за аватарите. Но кой може да гарантира, че това е истината? Просто предполагаме, тъй като на този етап човечеството не е достигнало апогея на Метавселените.
След като Ви въведохме в бъдещето, нека разкрием потенциала за маркетиране в новия свят, в който предстои да стъпим.
Нека разгледаме какво казват едни от най-великите личности в областта на маркетинга относно Метавселената – Web3:
„Метавселената е следващото ниво на интернет, където хората ще могат да общуват, да работят и да играят по нови и вълнуващи начини.“
„Web3 е нова парадигма за интернет, която ще ни даде повече контрол върху собствените ни данни и ще ни позволи да взаимодействаме помежду си по по-демократичен начин.“
„Web3 ще ни позволи да създадем изцяло нови маркетингови кампании, които са по-ангажиращи и по-персонализирани от всякога.“
Истината е, че Web3 има потенциала да надмине Google Ads по маркетиране, защото ако достигне апогея си на влияние, той ще се търси и като най-посещаемата платформа за реклами. Важното за маркетолозите е да са наясно с тези нововъзникващи технологии, като започнат да планират по какъв начин могат да ги използват за своето бъдеще. Нека разгледаме какви са прогнозните начини за рекламиране преди да дадем заключение на темата:
• 3D реклами: Рекламите ще бъдат триизмерни и ще могат да се въртят, променят и взаимодействат с потребителя.
• Динамично съдържание: Рекламите ще се адаптират към индивидуалните предпочитания и поведение на потребителите.
• Виртуална проба: Потребителите ще могат да пробват виртуално дрехи, обувки и други продукти.
• Персонализирани препоръки: Изкуственият интелект ще анализира поведението на потребителите и ще предлага персонализирани продукти (както и днес, само че в по-засилена форма).
• Социално пазаруване: Потребителите ще могат да пазаруват заедно с приятелите си в реално време.
• Партньорства: Брандовете ще си сътрудничат с виртуални инфлуенсъри, за да популяризират своите продукти.
• Спонсорирани публикации: Инфлуенсърите ще публикуват спонсорирани публикации в своите виртуални светове.
• Виртуални модели: Брандовете ще създават свои собствени виртуални модели, които да представят техните продукти.
• Игри с награди: Брандовете ще създават игри, в които потребителите могат да печелят награди и отстъпки.
• Виртуални лоялностни програми: Потребителите ще могат да събират точки и да получават награди, като взаимодействат с брандовете.
Повечето хора смятат, че Метавселената ще завладее хората, така както телефоните не успяха.
Ако това стане реалност, рекламите в Metaverse ще имат влияние, както никои други реклами преди, понеже тези видове реклами ще разбият дигиталните, старомодните и всякакъв друг вид реклами.
Ето защо подготовката за Утрешния ден трябва да е стабилна от днес, за да мислим рационално, когато дойде времето на промените. Всяко решение базирано на емоция, може да ни коства лоялни клиенти, които сме градили с години.
Нека бъдем разумни и трезви за Утрешния ден!