Стратегиите са необходими за всяка част от Дигиталния маркетинг. Създаването на правилна стратегия и цели са главни фактори за формулирането на бъдещите резултати за един бранд (марка). Така е и за стратегирането при създаването на съдържание за общностите в социалните мрежи, блог постове, самият уеб сайт и други.
Съдържание на общността е всеки текст, създаден за членове на общността, за да осигури стойност. Така то насърчава членовете да останат и да участват в общите дискусии или дейности в дългосрочен план.
Без стратегиране на съдържанието е много възможно да се изпусне посоката, в която искате да заведете органичната и неорганичната си аудитория. Ето защо последователността и предварителната подготвената структура са от изключителна важност за образуването на цялостен бранд имидж.
Стратегическото изграждане на съдържание за общност се гради на 5 важни компонента:
• Ясно дефинирана целева аудитория;
• Ценностно съдържание;
• Взаимодействие и ангажираност;
• Последователност;
• Анализ и оптимизация.
На тези фактори се гради качественото стратегиране на съдържание за дискусии. Така се създава по-задълбочена комуникация, гарантираща че аудиторията ще задържи вниманието си и ще допусне създаването на дигитални взаимоотношения с другите участници от общността.
Каква е главната Ви цел, заради която създадохте общността?
• Какви бяха Вашите очаквания, когато стартирахте общността?
• Какво Ви вдъхнови да създадете тази общност?
• Каква атмосфера искате да създадете в общността?
• Тези въпроси могат да Ви вдъхновяват доста често, за да подбирате съдържанието си и да го поддържате в стандарта, за който сте си мислили в началото, че трябва да бъде самата общност.
Много често по продукта, който продавате или услугата, която предлагате е необходимо да бъде с конкретна целева аудитория. Така това определя съдържанието, което създавате и определя честотата на публикуване и начина на комуникация в дискусиите. Изключително е важно да започнете със стандартните фактори за определяне на аудитория. Сигурно повечето от Вас са наясно с тях:
• Пол;
• Възраст;
• Поколение (Бейби бумър, Милениал, Генерация Z и т.н.);
• Интереси;
• Семейно положение;
• Работна позиция.
Създаването на измерими цели ще даде по-голяма яснота при създаването на анализи.
Така ще имате възможност да видите до къде сте стигнали с развитието на общността и дали има нужда от засилване на съдържанието в общностите с цел да се намали спама.
Много е важно да се наблегне на избора на правилни цели за развитието на общността. Освен това, може да се забележи дали целите са достатъчно и при липса на достатъчна измеримост да се добавят още.
Примери, по които да сформирате целите си:
• Увеличаване на броя на активните членове на общността с X% за период от Y месеца;
• Повишаване на средния брой коментари на публикация с X%;
• Увеличаване на броя на споделянията на съдържанието в общностите с X%;
• Намаляване на средното време за отговор на съобщенията с X%;
• Повишаване на процента на положителните отзиви с X%;
• Увеличаване на трафика към уебсайта с X% от социалните мрежи.
Необходимостта от календар за публикуване на съдържанието е важно да бъде създаден почти толкова, колкото и това да публикувате съдържание в общността. Без наличието на календар, може да настъпи хаос.
Разгледате най-подходящото време за публикуване в самата социална мрежа или времето, в което има най-много трафик към сайта. (за да проследите дните и часовете, в които има най-много трафик към уеб сайта, може да използвате Search Console)
Да изберете най-добрата платформа за Вас, с която може да работите свободно и леко. Примерно: Ако всеки ден влизате в Canva и извършвате дизайните си най-често там, може там да си създадете и графика, за да Ви е винаги под ръка.
След което изграждате графика си на месечна основа и започвате да създавате съдържание, като следите сроковете, които Вие сте си създали.
Необходимо е да има комуникация в групата, която да идва поне на 60% от Вас, тъй като бранда Ви или личния Ви профил е водача на общността. Но не забравяйте, че една общност се гради от много хора и е необходимо непрестанно да има движение от другите членове на групата. Така се създава комуникация и след това движение от хора, които се задържат много време в общността.
Част от ефективните начини, по които да има движение в обществото е като зададете тема на дискусия, която ще предизвика ответна реакция от членовете на общността:
• Предизвикващи въпроси;
• Битови въпроси, около които се върти Вашия бранд;
• Включване на партньорите Ви в разговор (примерно: да сподели опит);
• Провокация за споделяне на мнения, ревюта по дадена тема.
И най-важното: отговаряйте на коментарите и въпросите, които имат и към Вас, за да се доразвие самия разговор.
Какво е темпото Ви на комуникация? Какъв стил предпочитате да използвате?
Работят ли на този етап? Има ли начин да засилите дискусиите, ако промените нещо?
Tова са допълнителни въпроси, на които може да си отговорите от тази подточка.
Ние имаме желание да наблегнем на тема, която се обсъжда по-рядко. Темпото на споделяне на съдържание в групата. Доста хора предпочитат да наблегнат върху качеството, но не и върху честотата.
Истината се крие в качественото съдържание в общностите, публикувано в точното време с точната честота. Качественото съдържание публикувано прекалено често или прекалено рядко няма да донесе добри резултати, за това е важно всичко да бъде измерено в тази формула:
Трябва да има много ясно изразено Потребителско изживяване (UX) през всичките публикации, които да заведат Потребителите Ви от точка А до точка Б. Може би, изявен старт на даден вид поредица от публикации и последователност, която би заинтригувала всеки един – би заинтригувала и Вашата аудитория. Или прикрита последователност в съдържанието изразяващи услугите Ви подредено, според процеса на поръчка. Друг вариант: Да разкажете историята на компанията (Scrollytelling), като разделите съдържанието на няколко части, чрез блог или видео. Това са една част от начините, с които да привлечете вниманието на Вашите членове от общността, като предизвикате писането на коментари използвайки въпроси относно тяхното мнение по въпроса с обслужването.
Тази последователност държи аудиториите в очакване и дава една пълнота на съдържанието, така че да накара последният, който се е абонирал в общността да иска да прегледа предишните публикации и да види цялата Ви последователност от публикации.
Това са най-важните въпроси,
които би трябвало да си зададете, когато създавате общност или група в социалните медии. Съветваме Ви при отговарянето на всеки въпрос да сте с тефтер и да записвате всеки отговор и всяка идея, която Ви идва на ум. Така ще видите как накрая ще получите един пълен анализ за начина, по който искате да изглежда Вашата общност. След което може да създадете стратегиите без проблем, защото всяка стратегия започва с добре структуриран анализ.
И ако все още не сте сигурни как да изградите анализа си, доверете се на GetSEO. Ние сме специалист в областта и ще изготвим Вашата стратегия за съдържание в общностите Ви, като Ви помогнем и за изписването му, разбира се.